piątek, 27 marca 2015

Czego chcesz?

stolik, retro, krzesła, drewno

Witajcie Kochani!

Wszechu, postanowił mi się coś pobuntować i nie pozwala mi znaleźć segregatora A5. Może myśli że to zabawne, albo chce mnie skłonić do większego wysiłku :P. W każdym razie jak prawdziwa silna, niezależna kobieta dam sobie radę. Ale zanim stworzę materiały, które będą dla was do pobrania chciałabym, abyście dzisiaj się nieco po zastanawiali co umieścicie w waszym zeszycie celów, o którym mówiłam w ostatnim poście.

Cele strategiczne

W życiu jak i w biznesie, trzeba wiedzieć jak się widzimy za 3, 5, 10 a nawet 15 lat. Zacznijmy od najdalszego okresu czasu. Wyobraźcie sobie siebie za 15 lat, można powiedzieć że to wasz punkt docelowy, kiedy jak to się mówi zaczynacie żyć długo i szczęśliwie bez żadnych trosk... STOP! wy zaczynacie tak już teraz, ale wyobraźcie sobie za 15 lat życie najwspanialsze jak tylko możecie. Weźcie kartkę i zanotujcie. Jeśli pamiętaliście o 8 strefach koła życia to rozdzielcie to co chcecie na 8 obszarów (niektóre mogą się pokrywać). Załóżmy, że możesz za 15 lat mieć wszytko, co by to było? Pamiętaj twój umysł daje moc i we własnej wyobraźni możesz zachowywać się jak w super markecie. Wiesz już co chcesz? Napisz to, czym więcej szczegółów tym lepiej, jeśli teraz nie wiesz co napisać to napisz hasłami: basen, dom 500 mkw, działka 50 arów, kolekcja samochodów w garażu, 2 superbryki i może prywatna domowa biblioteka taka że biblioteka śląska by się jej nie powstydziła :).
Zapisałeś bądź zapisałaś co chcesz? Teraz robimy tak samo z tym jak się widzimy za 10 lat, za 5 lat oraz 3 lata. Pamiętaj cele powinny być SMART (Simple, Measurable, Achievable, Relevant, Timely defined, czyli proste, mierzalne, osiągalne, istotne oraz określone w czasie). Krótko mówiąc jeśli nie wierzysz że w 3 lata będzie stać cię na nowe Bugatti to wciskaj tego na siłę :). Wpisz coś bardziej realnego, może dla ciebie osiągalne będzie kupienie poleasingowego Mercedesa S-klasy? Pomyśl nad tym, a jak już pomyślisz to zapisz to na kartce :).

Cele taktyczne

Cele, które chcemy osiągnąć w ciągu roku maksimum 2 lat. Pomyśl co powinieneś mieć za rok lub dwa, żeby maksymalnie zbliżyć się do celów strategicznych. Może jest to wygrana w lotto, szczęście w hazardzie, a może po prostu własna firma? Zwizualizuj to (o tym co to wizualizacja pisałam w poście Wizualizacja drogą do sukcesu). Jak już zobaczysz gdzie jesteś za rok lub dwa wróć spowrotem i zanotuj to dokładnie na kartce. 

Pamiętaj o notowaniu na każdej z kartek jaka jest to wizja (czyli ja za 5 lat, ja za 3 lata itp).

Cele operacyjne

Jak się domyślacie teraz nadszedł czas na cele bieżące. Teraz chyba najtrudniejsza rzecz. Wyobraź sobie co możesz dziś, a właściwie już teraz zacząć robić, żeby być tam, gdzie się widzisz za 15 lat. Może już wiesz, że chcesz być przedsiębiorcą? Więc może warto zacząć robić biznesplan. Może widzisz się jako ktoś zarabiający w domu? Masz jakiś talent artystyczny, np tworzysz unikalne obrazy lub unikalne bibeloty? A może chcesz utrzymać się z robienia grafik lub blogowania? 

Naprawdę pieniądze są wszędzie. Wystarczy znaleźć gdzie ich źródło wychodzi z ziemi i zacząć z niego czerpać. Ja za 15 lat widzę się z dwójką lub trójką dzieci w dużym domu, z krytym torem basenu sportowego, jacuzzi, domową biblioteką, a także z kolekcją klasycznych aut mojego męża :). Chcę móc pracować w znacznej części w domu, na pracę po za domem chcę poświęcać maksymalnie 12h w tygodniu (mało? dużo?). Oczywiście moja wizja jest dużo bardziej szczegółowa, ale już się rozpisałam że wystarczy wam chyba czytania :).

Do następnego postu, kiedy już naprawdę mam nadzieję, że napiszę jak konkretnie zrobić księgę celów. Z plikami do pobrania dla was :)

Pozdrawiam Ania :).

Etykiety: , , ,

Komentarze (4):

28 marca 2015 08:54 , Blogger Rose Rain pisze...

podoba mi się w jaki sposób prowadzisz tego bloga!
jeśli utrzymasz styl, na pewno będę tu zaglądać!

 
28 marca 2015 09:14 , Blogger Unknown pisze...

Ooo super blog! Zdecydowanie będę tu zaglądać, lubię takie tematy.
Powodzenia! :)

 
29 marca 2015 13:17 , Blogger Unknown pisze...

Dziękuję za miłe słowa :), styl mam oczywiście zamiar utrzymać :)

 
29 marca 2015 13:20 , Blogger Unknown pisze...

Dziękuję za słowa otuchy :)

 

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna