niedziela, 22 lutego 2015

Słowem wstępu

Prawo przyciągania drogą do życiowego szczęścia


Witajcie Kochani,

jestem tu po to, żeby stworzyć miejsce w sieci, w którym zgromadzę i udostępnię co ciekawsze przemyślenia, a także ćwiczenia, które codziennie znajduje w książkach na temat samorozwoju. W tym miejscu, na wstępie chciałam was ostrzec że moje wpisy mogą być nieco chaotyczne, postaram się nad tym popracować ponieważ myślę, że pisanie na blogu trochę się różni od pisania wypracowań i projektów do szkoły lub na uczelnie, więc dopiero będę wyrabiać styl pisania, wszelkie uwagi na temat mojego stylu przekazujcie proszę pod postami i postaram się wyeliminować co bardziej denerwujące zwyczaje :).

Obecnie moimi ulubionymi tematami jest prawo przyciągania oraz NLP. Dlaczego akurat te tematy mnie interesują napiszę kilka linijek dalej. Myślę, że osoby, które tutaj trafiły wiedzą na czym polega przynajmniej jedna z tych dziedzin. Ale dla osób poszukujących informacji postaram się już śpieszyć z wyjaśnieniami.

Zacznijmy może od tego co to jest Prawo Przyciągania (ang. Law of attracion). Być może nie oddam całego tematu w kilku słowach, ale będziemy mieć na omówienie tego tematu dokładniej sporo czasu. Prawo Przyciągania jest to filozofia życia polegająca na wierze/przekonaniu, że energia, którą wysyłamy poprzez to co czujemy i jak się zachowujemy, wraca do nas poprzez zdarzenia i ludzi, których napotykamy na swojej drodze. Zapewne zauważyliście, że osobom miłym i uczynnym jakoś łatwiej wszystko przychodzi? Sama mam znajomych, którzy pamiętam, że zawsze mieli dużo pieniążków, jednocześnie nigdy im nie było nic ciężko, jeśli potrzebna była pomoc wystarczyło zawsze do nich zadzwonić, jeśli ktoś im pomógł od razu rzucali za dosłownie kilka minut pracy kilka dyszek, krótko mówiąc ich myślenie zatrzymuje się na dniu dzisiejszym dzisiaj mam siłę lub mam pieniądze to podzielę się tym co mam, nawet jeśli jutro nie miało by być na chleb. Jak jest z osobami, które na wszystko narzekają, zrzucają winę na innych i widzą wszystko w czarnych barwach zapewne odpowiecie sobie sami. Stoją w miejscu lub tracą to co mają (przyjaciół lub pieniądze). Dlatego też praktycy Sekretu (jak inaczej nazywa się Prawo Przyciągania) bardzo podkreślają, że należy za wszelką cenę uwalniać negatywną energię i zamieniać ją na  pozytywną. Jak zacząć to robić od najprostszych codziennych czynności będę mówiła w kolejnych postach. W obecnej chwili mam nadzieję że nieco rozjaśniłam czym jest prawo przyciągania.

Czym jest NLP? Na pewno tematem, który ostatnimi czasy w Polsce awansował z działu ezoteryki i szarlataństwa do działu psychologii, a nawet sposobu kreowania wizerunku w biznesie.  Dlaczego mówię o tym, że NLP było traktowane jak szarlataństwo w Polsce? Myślę, że tutaj trzeba sięgnąć do mentalności polaków, dalej wiele osób kojarzy psychologa jako osobę, która zajmuje się osobami niepoczytalnymi, które powinny być zamknięte w wariatkowie dla dobra społeczeństwa, a próba zmian we własnym podejściu lub próba pokazania możliwych zmian w myśleniu była i czasem nadal jest traktowana jak sekta lub jej zalążek, w której pierze się ludziom mózgi. Jak domyślacie się to myślenie powoli jest wypierane przez młodych, otwartych na świat ludzi. Ale wracając do tego czym jest NLP, angielskie rozwinięcie tego skrótu to Neuro Linguistic Programming co w języku  polskim brzmi dalej mało swojsko jako Programowanie Neurolingwistyczne, jest to nic innego jak dogłębne poznanie siebie i mechanizmów, które wywołują pewne reakcje i dzięki temu jesteśmy w stanie zmieniać swoje relacje, a w późniejszej fazie nauki reakcje innych.

Szczerze powiedziawszy więcej obecnie wiem o prawie przyciągania, na temat NLP przeczytałam kilka publikacji a także artykułów, jest to temat bardzo ciekawy, a co najciekawsze wielokrotnie spotkałam się, z twierdzeniem, że NLP i prawo przyciągania jest nierozłączne, ponieważ dzięki praktyce NLP znacznie ułatwiamy sobie wizualizację oraz w efekcie dążenie do celów, ale o tym przy trochę innej okazji :).

Oczywiście postaram się na blogu zamieścić również inne tematy dotyczące samorozwoju, co to będzie to zostanie moją tajemnicą :). Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłam o czym będę pisać. Kolejny post postaram się zamieścić już wkrótce.

Pozdrawiam :)

Etykiety: , , , , , ,

Komentarze (0):

Prześlij komentarz

Subskrybuj Komentarze do posta [Atom]

<< Strona główna